wtorek, 2 lipca 2013

Łącznik stabilizatora

Z racji tego, że ostatnio zaczął stukać lewy łącznik stabilizatora, postanowiłem wygrzebać w garażu zapasowe i je wymienić. Oto poniżej przedstawiam jak to zrobić.
Potrzebny czas: ok. 1-1,5 h
Potrzebne narzędzia:
  • klucz 15 i 17 mm (opcjonalnie klucze nasadowe z przedłużką jak na jednym ze zdjęć poniżej)
  • klucz imbusowy 5 mm
  • klucz do kół
  • podnośnik
  • coś do podstawienia pod samochód (najlepiej podstawki, ja użyłem takich z Lidla)
  • podstawki do podłożenia pod koła
  • jakiś środek typu WD-40
  1. Zabezpieczamy koła zaciągamy hamulec ręczny itp. Następnie podnosimy samochód z jednej strony i podstawiamy podstawkę. Czynimy to też z drugiej strony (gdyby samochód był podniesiony "działałby" stabilizator, tzn. wytworzy się naprężenie na łącznikach i o ile się je uda zdjąć, o tyle z założeniem nowego będzie problem, bo trzeba by podciągnąć stabilizator, żeby sięgał do śruby łącznika). Zdejmujemy koła i wyłania się nam taki oto widok łącznika. 
  2. Widok starego łącznika
  3.  Następnie bierzemy się za odkręcanie starego łącznika. Spryskujemy śruby WD-40 i nakładamy klucz oczkowy bądź płaski na nakrętkę (ja miałem w starym nakrętkę na klucz 15 mm, a na nowym 17 mm), a kluczem imbusowym blokujemy śrubę.
  4. Przydał się też klucz z dłuższą rączką ;)
    Stary drążek bez uchwytu przewodu ABS-u
  5. Zdejmujemy stary łącznik.
  6. Zakładamy nowy.
    Nowy łącznik, foto bez uchwytu przewodu ABS-u.
    Po lewej: nakrętka (na klucz 17 mm) z zestawy nowego drążka
    Po prawej: nakrętka (na klucz 15 mm) którą był przykręcony stary łącznik
  7. Skręcamy.
  8. Cieszymy się ciszą w samochodzie. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz